Børnehuset Østerbro

Dagsrytme vuggestue

Dagen starter med at der er mulighed for at spise morgenmad på Basserne klokken 6.15-8.  Klokken 7.30 åbnes endnu en stue, hvor de børn der ikke skal spise morgenmad, kan lege. Klokken ca. 8. er alle 3 stuer åbne.

Alle stuer starter dagen med samling ca. klokken 9, hvor der er mulighed for en formiddagsmad og lidt at drikke.  Flere gange om ugen starter vi dagen med sangsamling. Til samling bliver der snakket om hvem der er på stuen i dag af både børn og voksne, og hvem der mangler. Til samling bliver der også snakket om hvad der skal foregå i løbet af dagen.

Efter klokken 9 går dagens aktiviteter i gang. Nogle aktiviteter foregår inde, mange aktiviteter foregår ude og det kan være både på egen matrikel eller i nærområdet.

Ca. 10.45 er der frokost, som vores køkkenassistent tilbereder.

De børn der skal sove til middag sover enten udenfor i barnevogn eller i en seng indenfor. Børnene fra 0- ca. 2 år sover i barnevogn og herefter kommer de ind og sover i en seng. Børnene i vuggestuealderen har individuelle søvnbehov og det tager vi hensyn til. Vi har en sovepolitik om at børn sover så længe de har behov for og vi vækker dem tidligst efter 1,5 time eller efter aftale med forældrene.

Der serveres eftermiddagsfrugt og brød omkring klokken 14. Herefter er der leg og aktiviteter enten ude eller inde.

Hver stue har en fast turdag, som enten går til nærmiljøet eller med bus længere væk. Der er ugentlige læringsmiljøer, hvor motorik og sproglig opmærksomhed indgår.