Børnehuset Østerbro

Information

I børnehuset Østerbro har vi en vuggestueafdeling og en børnehaveafdeling. Der er 30 vuggestuepladser, hvor en af stuerne er en overgangsgruppe og 60 børnehavepladser.

Personalet i børnehuset Østerbro består af:

11 pædagoger

5 pædagogiske assistenter

1 køkkenassistent

1 administrativ medarbejder

1 Souschef

1 leder.

Mandag – torsdag kl. 6.15- 16.30

Fredag kl. 6.15-16.15

Kontakt/information

Børnehuset Østerbro 54732754

Leder, Regitze Spenner Ishøy tlf. 25182286

Souschef, Christine Naja Johansen tlf. 25182293

Vuggestuen:

Tamburiner tlf. 25182294

Basserne tlf. 25182295

Trommerne tlf. 25182296

Børnehaven:

Violinerne tlf. 25182297

Fløjterne tlf. 25182299

Jungletrommerne tlf. 25182298 (udegruppen)

Vi er en integreret institution der ligger på Østerbro nær ved by, skov og strand. Vi har frokostordning for alle børn og vi har sølvmærket i økologi dvs. at de fødevarer vi anvender er mellem 60-90 % økologiske. Vi anvender årstidens frugt og grønt og menuen veksler mellem kolde og varme retter. I frokostordningen indgår der morgenmad, formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad og frugt.

I børnehuset Østerbro har vi 3 fokusområder:

• Sang
  • Natur
  • Fællesskab

SANG vi er certificeret sangglad dagtilbud i samarbejde med Sangens Hus. Det pædagogiske personale er uddannet i sang og brug af instrumenter og konkreter. Sang er en rød tråd igennem dagligdagen, ved for. eks. sangsamling, spisning, garderobe, legeplads mm.

NATUR naturoplevelser i barndommen har stor værdi og giver barnet de første erfaring med mulighed for at eksperimentere ved at iagttage og undersøge. Vores erfaring er, at børns motorik og koncentration styrkes af at opholde sig i naturen. Vi er uden for hver dag og hver stue har også tur-dage. Vi har en udegruppe som er ude af huset 3 dage om ugen og bevæger sig på hele Lolland-Falster.

FÆLLESSKAB alle børn skal opleve at være en del af et fællesskab og have ”bedste venner”. Det at være sammen med andre børn og voksne, udvikler barnets sociale kompetence. Det understøttes bl.a. ved, at det pædagogiske personale taler med børnene om, hvad en god ven er, har aktiviteter hvor samarbejde er i fokus, leg og nærvær har stor betydning.